Przekręt w ASO Skody-nowy soft do LPG - dotrysk benzyny!!!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • qbus102
    Drive
    • 2013
    • 51

    Zamieszczone przez kiler01
    czarne mady wytrzymaly niecale 13 tys km
    Ja nawet nie sprawdzałem jakie mam, ale byłem ostatnio na przeglądzie po 45kkm (przejechane w ciągu około 20 miesięcy) i instalacja sprawuje się super (odpukać). Raz mi się zdarzyło w tym czasie że zwalniając przed skrzyżowaniem (już z wciśniętym pedałem sprzęgła) silnik zgasł. Falowania obrotów w ogóle nie zaobserwowałem. Instalacja zakładana w Interauto w Krakowie na Kocmyrzowskiej do nowego auta.
    Jak pytałem przy poprzednim przeglądzie o dotrysk benzyny, to gość z obsługi nie wiedział o co mi chodzi i zapewnił, że nic takiego nie robią.... Niestety bardzo rzadko mam okazję pojeździć z prędkościami autostradowymi i to zweryfikować.
    Ciekawość, ile mogą maksymalnie wytrzymać wtryski? Jazda głównie podmiejska, mało korków i jeszcze mniej prędkości autostradowych....
    Jest: Czeszka-warta-grzeszka
    ************************
    Jest: Fiat Grande Punto 5d 2009 1.4 8v LPG
    Była: Astra F Kombi 1997 1.6 8v
    Była: Agila 2001 1.2 16v
    Była: Astra F 3d 1992 1.4 8v LPG

    Komentarz

    • adamsky
      Rider
      • 2025
      • 371
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      No i mnie też dopadły MED-y. Dzisiaj rano gdy stanąłem na światłach nagle silnik zaczął przerywać jakby palił na 3 cylindry. Umówiłem się na środę do Ganinex Katowice, jednak mam duże obawy czy mi nie podegrają "lepszej" mapy...

      Przejechane dopiero 5500, w innym aucie najtańsze czerwone valtek-i przejechały już 50 tys i nadal nic im nie dolega...

      Komentarz

      • aronus
        Rider
        • 2008
        • 643
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        [quote="qbus102"]
        Zamieszczone przez kiler01
        Ciekawość, ile mogą maksymalnie wytrzymać wtryski? Jazda głównie podmiejska, mało korków i jeszcze mniej prędkości autostradowych....
        Wtryski wytrzymują tyle:

        Komentarz

        • adamsky
          Rider
          • 2025
          • 371
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          Byłem w ASO no i skończyło się na modyfikacji mapy. Niestety wreszcie udało mi się ustalić o co chodzi z tymi dotryskami otóż: większość polskich BSE ma głowice wyprodukowane w Meksyku, te głowice są znacznie gorszej jakości niż poprzednie europejskie (w starszym 1.6 np tour 1) wersje i przy zasilaniu gazem zdarzało się (czasami i w specjalnych warunkach eksploatacji) że "leciały" gniazda zaworów.

          Co prawda w kilku serwisach powiedziano mi, że problem głównie dotyczył aut flotowych zajeżdżanych przez różnego rodzaju pośredników i przedstawicieli...
          Na moje pytanie dlaczego Skoda/VAG nie zrobiła akcji serwisowej utwardzania głowic bądź wymiany na nowe dostałem odpowiedz: "Pewnie powód był ten sam co w przypadku skrzyń DUU i innych z lecącymi nitami - wtedy także nikt nie zrobił akcji serwisowej pomimo że wszyscy wiedzieli że te skrzynie lecą..."

          Ja osobiście od dłuższego czasu zastanawiałem się nad lubrykacją jednak jak to policzyłem (ok 1 tyś zł z systemem automatycznego dawkowania na każdy cylinder osobno + 120 zł płyn) to stwierdziłem, że wolę włączyć sam dotrysk 7% (bez przechodzenia na pb >4200) bo mniej z tym zachodu niż z lubrykacją.

          Wreszcie też trafiłem na kumatego doradcę serwisowego który mi powiedział ile by mnie kosztowała ewentualna regeneracja po takiej usterce 500 zł regeneracja i ok 500 montaż więc max 1 tyś zł, przy czym zaznaczył że taka usterka nie wystąpi przy normalnej eksploatacji czyli prędkościach na autostradzie rzędu 160 i nie przekraczaniu nagminnym 5500 obrotów...

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            Ale dalej pozostaje pytanie czemu leci glowica ?? Leci bo mieszanka jest uboga na gazie w gornych obrotach i wspomaga sie ja benzyna, lub przelacza calkiem na benzyne, zeby ten problem zniknal. Wiec wracamy do poczatku, to wychodzi na to ze glowica jest dobra, bo na benzynie daje rade, a problem jest z podzespolami gazu, ktore nie daja rady na wyzszych obrotach. Tak wiec zamiast leczyc przyczyne, my stosujemy srodek zastepczy - przelacz na benzyne
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • aronus
              Rider
              • 2008
              • 643
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              A wiadomo może od kiedy dokładnie zaczęto te meksykańskie głowice montować?

              Komentarz

              • adamsky
                Rider
                • 2025
                • 371
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                Jeżeli gniazda zaworowe są zbyt miękkie może lecieć. Ja sobie włączyłem dotrysk dla świętego spokoju. 7% to jest niewiele, a że ja nigdy na benzynę nie przełączam (kiedyś była taka praktyka zalecana przez gazowników by po każdym tysiącu zrobić kilka km na bp) to myślę że to dobre rozwiązanie.

                O słabych głowicach proszę poszukaj na zagranicznych forach ja sporo informacji znalazłem na niemieckich forach VAG-a + oficjalne materiały prins/Vialle które uważam za wiarygodne.

                Jeśli chcesz sprawdzić moje źródła poszukaj umieszczałem te linki w tym wątku (materiały po niemiecku).

                Nikogo nie przekonuję do dotrysków, sam włączyłem.

                Komentarz

                • filip_auto
                  Ambiente
                  • 2011
                  • 164

                  Kit wam wciskają. Czemu jest też dotrysk w silnikach 1.4 16v w fabii i romsterze i 1.2 w rapidzie?

                  Do wszystkich silników robione są głowice w Meksyku

                  Jakoś inne instalacje nie mają dotrysku benzyny i mają się dobrze tylko landi renzo stosuje dotrysk?

                  Komentarz

                  • adamsky
                    Rider
                    • 2025
                    • 371
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    Tak, myślę że prins, vialle czy brc wciskają nam kit (wszyscy 3 wspominają o złej jakości gniazd zaworowych w silnikach BSE z grupy VAG)
                    Pierwszy z brzegu raport http://www.brc-gaz.pl/lubryfikacja010713.pdf - pytanie do @up dlaczego tylko 1.6 BSE jest wymieniony w nie wszystkie inne generacje??

                    Ja jestem inżynierem i nie wierzę w czcze gadanie tylko w sprawdzone fakty.

                    Chcecie poszukajcie materiałów źródłowych.
                    Nikogo nie przekonuje wasz wybór. To że skoda dała ciała to fakt, bo zamiast ładować wszystkim to samo mogli wezwać wadliwe sztuki i dokonać poprawki, łatwiej jednak wszystkim zaaplikować pigułkę softem.

                    Komentarz

                    • bishop
                      L&K
                      • 2012
                      • 1430

                      Zamieszczone przez Maicroft
                      Wiec wracamy do poczatku, to wychodzi na to ze glowica jest dobra, bo na benzynie daje rade, a problem jest z podzespolami gazu, ktore nie daja rady na wyzszych obrotach....
                      I głównie można podejrzewać padające wtryskiwacze gazu, ...wtryski dają jak chcą ,a ludzie na tym jeżdżą bo im aso nie wymieni, a we flocie to w ogóle mają w d..e, że im obroty falują ,czasem słabnie,zgaśnie ,... pedał w podłogę i idzie na lejących wtryskach :diabelski_usmiech ...a potem łooo silnik padł, ale wtryski padły pół roku temu , i tak było jeżdżone :twisted:

                      Komentarz

                      • adamsky
                        Rider
                        • 2025
                        • 371
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        Właśnie w większości przypadków przyczyną była zła eksploatacja. Tak mi powiedziano. Niemniej z głowicami też pojechali, pojeździmy zobaczymy...

                        Komentarz

                        • koszu84
                          Classic
                          • 2012
                          • 20

                          Właśnie jestem po przeglądzie na 30 tyś. Poinformowałem aso że silnik na biegu jałowym faluje i ku mojemu zdziwieniu zostały wymienione wszystkie cztery wtryski gazu na nowe (koloru niebieskiego), wgrano nowe mapy ( bez dotrysku). Po wymianie wtrysków auto odmuliło się i teraz jest tak jak powinno być.

                          Komentarz

                          • adamsky
                            Rider
                            • 2025
                            • 371
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            Z tymi mapami to jest tak. Według gazownika z ASO każda nowa mapa ma dotryski włączone by default, jedyne co trzeba ustawić ręcznie to przejście na bp >4200.

                            Ciekawe jest to że pomimo że niby dotryski są włączone to w tabelce konfiguracyjnej dla wartości ciśnienia jest wszędzie 0%. Więc może to jest tak że ta mapa ma włączone dotryski ale na 0%, chyba że to jest na sztywno włączone bez możliwości edycji...

                            Mam widok jak na zdjęciu od marcin91860.

                            Komentarz

                            • bishop
                              L&K
                              • 2012
                              • 1430

                              Też mi coś takiego asowiec mówił, ale wiadomo jaki jest ich wiedza na temat lpg, więc na wszelki wypadek kazałem zostawić starszą mapę.

                              Komentarz

                              • adamsky
                                Rider
                                • 2025
                                • 371
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                Zamieszczone przez koszu84
                                Właśnie jestem po przeglądzie na 30 tyś. Poinformowałem aso że silnik na biegu jałowym faluje i ku mojemu zdziwieniu zostały wymienione wszystkie cztery wtryski gazu na nowe (koloru niebieskiego), wgrano nowe mapy ( bez dotrysku). Po wymianie wtrysków auto odmuliło się i teraz jest tak jak powinno być.
                                Wymienili ci od razu na nowe? Mi zdemontowali stare, niby pod pozorem wysłania ich do landi i kazali czekać aż przyjdą nowe (niebieskie). Do tego czasu mam jeździć na pb ( zdemontowane wtryskiwacze)...

                                Komentarz

                                • kinimod1987
                                  Classic
                                  • 2013
                                  • 23

                                  Ja wymieniałem 2 razy.

                                  Za pierwszym razem czekałem 2 tygodnie aż Landi przyśle nowe wtryski.
                                  Za drugim razem wymienili od ręki i nie musiałem czekać.

                                  W sumie ten czas aż doślą nowe wtryski może wydawać się długi ale jazda na PB raczej nie zaszkodzi silnikowi wręcz jest zalecane żeby od czasu do czasu przepalić auto na PB. ( co 5000km - przejechać 500km na PB z tego co pamiętam )

                                  Czy odczuliście jakieś zmiany po zamontowaniu niebieskich wtryskiwaczy ?

                                  Komentarz

                                  • bishop
                                    L&K
                                    • 2012
                                    • 1430

                                    Obiektywnie ,obroty stoją jak drut / chyba na 700/ silnik chodzi równiutko, może nawet na pb minimalnie gorzej :szeroki_usmiech spalanie podobne ja na starych, ale nie testowałem szczególnie. Subiektywnie może ciut głośniej cykają.

                                    Komentarz

                                    • adamsky
                                      Rider
                                      • 2025
                                      • 371
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      Zamieszczone przez bishop
                                      Obiektywnie ,obroty stoją jak drut / chyba na 700/ silnik chodzi równiutko, może nawet na pb minimalnie gorzej :szeroki_usmiech spalanie podobne ja na starych, ale nie testowałem szczególnie. Subiektywnie może ciut głośniej cykają.
                                      Co do cykania to się zgodzę, czasami nawet je słyszę w środku (0 nawiewu, radio off).
                                      Ale najważniejsze nowe wtryski jak na razie działają auto nie drga, nie gaśnie. Subiektywnie odczuwam że silnik na LPG mniej drży niż na PB (a przez 2 tygodnie na pb sporo tego doświadczyłem).

                                      Komentarz

                                      • Rogo
                                        Classic
                                        • 2010
                                        • 39

                                        Witam, czy ktoś z forumowiczów wyłączał sobie we własnym lub nie we własnym zakresie dotrysk ??? Jak to wyglądało i czy wystarczy odhaczyć dotrysk czy trzeba coś jeszcze korygować ??

                                        Komentarz

                                        • leonn
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 2728
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          Rogo, przecież nie masz włączonego dotrysku, to co chcesz wyłączać?

                                          Komentarz

                                          • Rogo
                                            Classic
                                            • 2010
                                            • 39

                                            mam włączony siorbie benzynke jak szalony, rysunek był (jest) tylko poglądowy, jak podłączę sie do centralki to akurat te opcje mi znikają, czytałem gdzieś o myku żeby wczytać swoje ustawienia offline, wywalić dotrysk, zgrać, podłączyć się i wgrać je na nowo, no ale co innego czytać a co innego robić pytam może ktoś przerobił i zechce się podzielić wiedzą, instrukcją łopatologicznie jak to zmienić ;]

                                            Komentarz

                                            • leonn
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 2728
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              Zamieszczone przez Rogo
                                              rysunek był (jest) tylko poglądowy
                                              No chyba, że tak.
                                              Zamieszczone przez Rogo
                                              jak podłączę sie do centralki to akurat te opcje mi znikają, czytałem gdzieś o myku żeby wczytać swoje ustawienia offline,
                                              A próbowałeś się połączyć inną wersją programu LR, niż tą którą masz?

                                              Komentarz

                                              • Rogo
                                                Classic
                                                • 2010
                                                • 39

                                                oczywiście że próbowałem z 10 wersji i nic, tak to jest jak się klucza chyba nie ma ;/ ktoś wie coś bliżej i sie wypowie ?

                                                Komentarz

                                                • Wojtenio
                                                  L&K
                                                  • 2012
                                                  • 1095
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                  No dobrze to powiedz jaką masz wersje softu i nazwę wgranych ustawień w swojej centralce ( pojawia się po połączeniu na dole na pierwszej stronie ) i jakich wersji programu używałeś ? .
                                                  Ja używam 2.16.9.439 C i nie ma najmniejszych problemów z połączeniami i dotrysk też daje się wyłączyć ( osobiście wyłączałem dla kolegi ) , wszystkie opcje programu działają i dają się modyfikować z tym że on miał wcześniej zgrane swoje ustawienia .

                                                  Co do dotrysku to jest tak jak podawałeś w zakładce gaz benzyna usuwasz Enable split fuel i wyżej Operacje przy wysokiej prędkości obrotowej dajesz na gaz , ale są całkiem inne mapy gazu . I jak byś chciał to zrobić dobrze to musiał byś przywrócić swoje wcześniejsze ustawienia , czyli mapy z przed dotrysku , ale tu musisz je mieć wcześniej zgrane i wtedy je ładujesz ze strony głównej z zakładki F7 czyli ładuj konfigurację , trwa to chwilę i już masz to co było wcześniej .
                                                  Jest to opisane w tym wątku ale wcześniej .

                                                  Ale jak Ci nie działają wszystkie opcje w programie to raczej Ci się to nie uda .

                                                  No chyba że LR coś po blokowało w centralce by już tam nie grzebać 8) .

                                                  Komentarz

                                                  • Rogo
                                                    Classic
                                                    • 2010
                                                    • 39

                                                    Witam, wersja softu tak jak u Ciebie 2.16.9.439 C, ustawienia masz masz na screenie




                                                    zanim połączę z centralką to mam tak, opcje do F11



                                                    a po połączeniu z centralka mam już tak




                                                    Dużo osób pisało o tym samym efekcie i ja nie mam pojęcia od czego to zależy, co do ustawień z przed dotrysku to nie posiadam takowych, nie miałem jeszcze kabelka a wszystko robiło ASO. Instalacje mam z 2010 r

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...